Mercedes-Benz b 180 d

Γράφτηκε από τον  Τετάρτη, 04 Σεπτεμβρίου 2019 12:28

Στην εποχή που αν ένα αυτοκίνητο δεν έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος και έστω και τις στοιχειώδης ικανότητες εκτός δρόμου, δεν είναι στις προτιμήσεις των υποψήφιων αγοραστών, η Mercedes κρατάει ζωντανή μια άλλη κατηγορία, αυτή των MPV, με την B class.

Η B class έχει ήδη μια αρκετά πετυχημένη πορεία στην Ευρώπη με τις δύο πρώτες γενιές να έχουν καλές πωλήσεις. Πλέον όμως για να μπορέσει να κρατηθεί στην επιφάνεια δεν αρκούσε μόνο η αξιοπιστία και το αστέρι στο καπό. Έτσι η νέα B class καταφέρνει με διάφορα σχεδιαστικά τρικ να ξεφεύγει από τα κλισέ που θέλουν τα MPV να είναι αδιάφορα σχεδιαστικά για να είναι πρακτικά.

Εμείς είχαμε στα χέρια μας την B 180 d με το 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT και τον 1500άρη diesel των 116 ίππων. Με την πρώτη ματιά που θα της ρίξεις αντιλαμβάνεσαι αμέσως την ομοιότητα της με την μικρότερη αδελφή της, την A class, ειδικά στα φωτιστικά σώματα αλλά και γενικά στην σιλουέτα σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που αν την δεις φευγαλέα στο δρόμο την μπερδεύεις σίγουρα με αυτήν. Το αμάξωμα έχει μακρύνει και έχει χαμηλώσει η οροφή δίνοντας της την όψη ενός μεγαλόσωμου πεντάθυρου. Γενικώς οι Γερμανοί προσπάθησαν δώσουν στην B class μία πιο σπορτίφ αισθητική και αυτό φαίνεται στις λεπτομέρειες όπως για παράδειγμα τις απολήξεις της εξάτμισης που είναι ενσωματωμένες στα δύο άκρα του προφυλακτήρα.

Μπαίνοντας στην καμπίνα, το ολοκαίνουργιο εσωτερικό με την ενιαία οθόνη για τον πίνακα οργάνων και για το σύστημα infotainment, δείχνει ακόμα περισσότερο την σχέση της B class με την A class, όπως και η διάταξη των καθισμάτων σε σημείο που, αν εξαιρέσεις την ψηλότερη θέση οδήγησης, σε κάνει να ξεχνάς πως βρίσκεσαι μέσα σε ένα MPV. Το μόνο που θέλει συνήθεια και αρκετή προσπάθεια είναι το MBUX που αν δεν το έχεις με τα Αγγλικά είναι αρκετά δύσκολο να συνεννοηθείς. Το σύστημα πλοήγησης πάντως είναι μακράν το καλύτερο που έχω δει μέχρι τώρα και αυτό για την βοήθεια με επαυξημένη πραγματικότητα που διαθέτει για να μην χάσεις την στροφή. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλύτεροι από το προηγούμενο μοντέλο παρά την ύπαρξη της ηλιοροφής στο μοντέλο δοκιμής μας και παρά το μεγάλο τούνελ. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών που έχει τετραγωνισμένο σχήμα με διπλό πάτωμα και αρκετά σημεία στήριξης καθώς και ηλεκτρική (φυσικά) πόρτα που προαιρετικά ανοίγει και με την κίνηση του ποδιού.


Στον δρόμο η B class δεν σε προδιαθέτει για αταξίες. Δεν φτιάχτηκε για αυτό το σκοπό άλλωστε. Εντούτοις ο 1500άρης diesel δουλεύει υποδειγματικά και αθόρυβα και αν είσαι και χαλαρός στην οδήγηση ενεργοποιείς και την επιλογή eco και δεν καις και τίποτα. Το 7άρι κιβώτιο συνεργάζεται άψογα με το μηχανικό σύνολο και αν και η θέση του επιλογέα είναι στην θέση όπου θα έβρισκε κανείς τον διακόπτη των υαλοκαθαριστήρων, μόλις το συνηθίσεις είναι πολύ βολικό ιδίως στο παρκάρισμα. Για την ποιότητα κύλισης φυσικά ούτε λόγος και παρότι έχει ένα άλφα όγκο δεν παίρνει και μεγάλες κλίσεις στις στροφές, αρκεί φυσικά να μην το παρακάνεις.
Συμπερασματικά λοιπόν η Mercedes με την επιλογή να κρατήσει στην γκάμα της ένα MPV μοντέλο, ρίσκαρε αρκετά αλλά χάρη στον όμορφο σχεδιασμό και τη υψηλή τεχνολογία και ποιότητα που διαθέτει, καταφέρνει να σε βάλει σε σκέψεις για να μην ακολουθήσεις την τάση της εποχής και να μην πας σε SUV.

 

Σχετικά Άρθρα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Skoda Scala 1,6 TDI DSG DS3 Crossback perfomance line 1.2 100ps »