Volkswagen Tiguan 1.5 TSI ACT EVO DSG R LINE

Γράφτηκε από τον  Κυριακή, 27 Μαρτίου 2022 19:55

 Το Tiguan αποτελούσε από την έναρξη της κυκλοφορίας του μια ενδιαφέρουσα επιλογή για οικογενειακό αυτοκίνητο. Και αν και σχεδιαστικά είναι πιο συντηρητικό από τον ανταγωνισμό του εξακολουθεί, όπως τα περισσότερα μοντέλα της εταιρίας , να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο. Παρόλα αυτά όμως μία μικρή ανανέωση κάθε τόσο επιβάλεται αν θες να παραμείνεις στο παιχνίδι και γιαυτό ακριβώς τον λόγο το Tiguan φρεσκαρίστηκε στα σημεία και το κυριότερο, απέκτησε περισσότερη τεχνολογία.

Έτσι, εξωτερικά οι αλλαγές βρίσκονται στα φωτιστικά σώματα εμπρός με τεχνολογία IQ LED Matrix, στην ανανεωμένη μάσκα και στο νέο λογότυπο της εταιρίας. Επιπρόσθετα, στην έκδοση R Line που είχαμε στην διάθεσή μας οι πιο σπορτίφ προφυλακτήρες, με τον πίσω να φιλοξενεί και ψεύτικες απολήξεις εξάτμισης και οι ζάντες των 19 ιντσών συμπληρώνουν την εικόνα.

Στην καμπίνα οι αλλαγές είναι σαφώς πιο αναγνωρίσιμες με το νέο τιμόνι και τα νέα χειριστήρια αφής πάνω του που αν και δίνουν μια πιο premium αίσθηση θα δυσκολέψουν τον οδηγό στην χρήση τους η μάλλον στο να μην τα πατάει ακούσια. Καινούργια είναι και η οθόνη πολυμέσων με στάνταρ μέγεθος τις 8 ίντσες για όλες τις εκδόσεις ή προαιρετικά όπως στην δική μας περίπτωση 9,2 ιντσών με ελληνικό μενού και πολύ καλή απόκριση. Η μόνη παραφωνία εδώ είναι κάτι που έχει παρατηρηθεί και σε άλλες εταιρίες και αυτό είναι η εμμονή με το DAB ή αλλιώς με το ψηφιακό ραδιόφωνο που υπάρχει πλέον σε όλες τις οθόνες και που έχουν ως προεπιλογή τους σταθμούς που εκπέμπουν ψηφιακά σχεδόν εξαλείφοντας την επιλογή για χειροκίνητη επιλογή σταθμών, ιδίως αν δεν εκπέμπουν ψηφιακά. Κάτω από την οθόνη βρίσκουμε και τα χειριστήρια του κλιματισμού επίσης αφής με την ίδια δυσκολία στο να βρεις τι θες να κάνεις χωρίς να πάρεις τα μάτια σου από τον δρόμο. Πέρα από αυτά τα μικρά θέματά με την εργονομία όμως τα υλικά και η συναρμολόγηση είναι όπως αναμένεται σε πολύ καλό επίπεδο με επένδυση τσόχας ακόμα και στις θήκες των θυρών.
Πίσω η εικόνα δεν αλλάζει και ο χώρος επαρκεί για τρεις ενήλικες χωρίς υποχωρήσεις. Εκεί βρίσκουμε και επιπλέον χειριστήρια κλιματισμού αλλά και έξτρα θύρες USB για φόρτιση. Ο χώρος αποσκευών δεν εντυπωσιάζει με τα 520 λίτρα του, τα οποία βέβαια αυξάνονται σε 615 αν τραβήξουμε τα πίσω καθίσματα τέρμα μπροστά και τουλάχιστον έχει την δικαιολογία της ύπαρξης κανονικής ρεζέρβας αντί για κιτ επισκευής όπως οι περισσότεροι ανταγωνιστές του.

Η γκάμα κινητήρων του Tiguan διαθέτει τα πάντα, από κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου ακόμα και Plugin υβριδικό συνδυαζόμενα με μηχανικό ή με με το γνωστό DSG της μάρκας σε δικίνητες ή τετρακίνητες εκδόσεις. Στη βάση της βρίσκεται ο 1.5 TSI που αποδίδει 130 ή 150 ίππους και στην κορυφή βρίσκεται ο δίλιτρος TSI με 190, 245 ή 320 ίππους για την έκδοση R. Για πετρέλαιο η επιλογή είναι ο δίλιτρος TDI κινητήρας με τρεις διαφορετικές αποδόσεις: 122, 150 και 200 ίππους και τέλος η Plugin υβριδική πρόταση αποτελείται από τον 1.4 TSI σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ συνολικής απόδοσης 245 ίππων και 50 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας. Το μοντέλο που δοκιμάσαμε φορούσε τον 1.5 TSI των 150 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο DSG και αποτελεί την πιο ιδανική επιλογή για εμάς ασχέτως έκδοσης. Συγκεκριμένα όμως μιας και είχαμε την R Line, ο συνδυασμός μηχανικού συνόλου και σφιχτότερης αίσθησης λόγω των μεγάλων τροχών, ίσως να σε κάνει να πατάς το γκάζι λίγο παραπάνω από όσο πρέπει. Η κατανάλωση πάντως, αν είσαι λίγο προσεκτικός, κρατιέται σε μία τιμή κοντά στα 9 λίτρα σε μικτή χρήση, που δεν τη λες άσχημη για αυτοκίνητο τέτοιου μεγέθους. Σε αυτό βοηθάει και η τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων σε καταστάσεις όπως το ρολάρισμα. Το μόνο σίγουρο είναι πως το Tiguan βρίσκεται στο στοιχείο του όταν βγει στον ανοιχτό δρόμο κάνοντας οποιοδήποτε ταξίδι με ευκολία και κυρίως με άνεση για τους επιβάτες.

Οι εκδόσεις που έρχεται το Tiguan στην Ελλάδα είναι δύο: η Life και η R Line. Εντάξει, υπάρχει και το Tiguan R αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία. Η τιμές ξεκινούν από τα 26.800 Ευρώ για την έκδοση Life με τον 1.5 των 130 ίππων και το μηχανικό κιβώτιο και ανεβαίνουν θεαματικά ανεβαίνοντας έκδοση καθώς η Life των 150 ίππων με DSG κοστίζει περίπου 28000 Ευρώ ενώ η R Line με το ίδιο μηχανικό σύνολο σκαρφαλώνει στα 37000 Ευρώ! Η δε υβριδική έκδοση θα ανεβάσει το πήχη στα 43000 Ευρώ περίπου ενώ κάπου ανάμεσα βρίσκονται και οι υπόλοιπες εκδόσεις, πράγμα που θα δυσκολέψει πολύ για την τελική επιλογή του υποψήφιου αγοραστή. Από την βασική έκδοση πάντως το Tiguan εφοδιάζεται με όλα όσα χρειάζεται ο οδηγός όσον αφορά την ασφάλεια και την υποβοήθηση του και αυτό κάνει τα πράγματα κάπως καλύτερα.

Σε τελική ανάλυση, το Tiguan εξακολουθεί να αποτελεί ένα σοβαρό παίκτη στα μεσαία SUV που αν και χάνει σχεδιαστικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό, κερδίζει με την ποιότητα κατασκευής και κύλισης που μας έχει συνηθίσει η Volkwagen.

Σχετικά Άρθρα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Opel Mokka 1.2 130PS GS Line Opel Mokka-e 136 PS »