Skoda Kamiq 1.0 Style 116ps

Γράφτηκε από τον  Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2020 21:37

Το Kamiq είναι η τελευταία προσθήκη στην γκάμα της Skoda και αποτελεί το μικρότερο από τη σειρά των SUV της εταιρίας, καθώς ανήκει στην πολυαγαπημένη και με τον περισσότερο ανταγωνισμό κατηγορίες, αυτή των B-SUV.

Εξωτερικά το Kamiq “φωνάζει” Skoda από μακρυά μιας και μοιάζει αρκετά με τα μεγαλύτερα αδέρφια του, το Karoq και το Kodiaq. Σε γενικές γραμμές ο σχεδιασμός δεν ενθουσιάζει-θα το λέγαμε μάλλον συντηρητικό- αλλά άσχημο δεν το λες. Παρόλα αυτά έχει μείνει πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό σχεδιαστικά αν λάβουμε υπόψιν μας μοντέλα όπως το Ford Puma και το Peugeot 2008. Τα φωτιστικά σώματα εμπρός είναι χωρισμένα σε δύο μέρη και διαθέτουν τεχνολογία LED, κάτι που ισχύει και για τα πίσω με τα φλάς στις ακριβότερες εκδόσεις να είναι και δυναμικά. Η σιλουέτα του θα λέγαμε πως θυμίζει μάλλον υπερυψωμένο Hatchback παρά αυτοκίνητο off road αλλά σε αυτόν τον τομέα συμβαδίζει με την τάση της κατηγορίας μιας και και η συγκεκριμένη θεωρείται πιο πολύ αστικού προσανατολισμού παρά εξοχής.

Και ενώ η εξωτερική εμφάνιση μπορεί να μην σου κάνει “κλικ” με την πρώτη, τα πράγματα στο εσωτερικό αλλάζουν, όχι τόσο όσον αφορά την σχεδίαση που και εδώ είναι συγκρατημένη, όσο με την ποιότητα των υλικών. Έτσι, θα βρεις μαλακό αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό και στο πάνω μέρος των θυρών -εκεί που δηλαδή συνήθως ακουμπάς όταν είσαι κολλημένος στην κίνηση, και σκληρότερα πλαστικά χαμηλότερα που όμως έχουν καλή συναρμογή. Στο κέντρο δεσπόζει, όπως προστάζει η μόδα, η οθόνη multimedia που μπορεί να έχει μέγεθος από 6,5 εώς 9,2 ίντσες, ανάλογα με την έκδοση, και ακριβώς από κάτω βρίσκεται η μονάδα ελέγχου του κλιματισμού. Τέλος, στην κεντρική κονσόλα βρίσκουμε μια θήκη για κινητό τηλέφωνο και άλλα μικροαντικείμενα καθώς και 2 θύρες USB-C για φόρτιση και σύνδεση του κινητού με το αυτοκίνητο μέσω Apple Car Play ή Android Auto.Εντύπωση προκαλεί σίγουρα ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, που είναι διαθέσιμος στην έκδοση Style που είχαμε στα χέρια μας, όπως επίσης και το τιμόνι που στην συγκεκριμένη έκδοση είναι Flat bottom και ρυθμίζεται προς όλες τις κατευθύνσεις. Το ίδιο ισχύει και για τα καθίσματα που προσφέρουν πολύ καλή στήριξη και έχουν ωραία υφή. Η περιμετρική ορατότητα είναι πάρα πολύ καλή χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που εκτός από την βοήθεια που προσφέρουν στον οδηγό, φωτίζουν καλά την καμπίνα. Και οι πίσω επιβάτες όμως δεν θα δυσκολευτούν να βολευτούν αφού χώρος υπάρχει και για το κεφάλι αλλά και για τα γόνατα, σε λογικά πάντα πλαίσια για την κατηγορία.

Το Kamiq διαθέτει μια μεγάλη γκάμα κινητήρων, 3 βενζίνης, 1 πετρελαίου και 1 φυσικού αερίου που ο καθένας συνδυάζεται με 5άρι ή εξάρι μηχανικό κιβώτιο ή με αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Οι βενζινοκινητήρες αποτελούνται αποτελούνται από τον 1000άρη TSI με απόδοση 95 ή 116 ίππων και με μηχανικό κιβώτιο 5 και 6 σχέσεων αντίστοιχα. Πιο πάνω βρίσκεται ο 1,5 TSI των 150 ίππων με το 7άρι DSG. Οι άλλες 2 επιλογές είναι ο 1,6 TDI των 116 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο και ο 1000άρης GTEC των 90 ίππων με το 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Εμείς είχαμε στην διάθεση μας τον “μεγάλο” 1000άρη των 116 ίππων με χειροκίνητο κιβώτιο και πρέπει να πούμε πως πιθανότατα είναι το καλύτερο σύνολο για το μικρό crossover καθώς διαθέτει και την δύναμη αλλά και την μικρή κατανάλωση που θέλει ο μέσος οδηγός. Και ενώ δεν είδα ποτέ τα 5,5 λίτρα που δηλώνει η Skoda, θεωρώ πως και τα 6,8 δεν τα λες άσχημα. Για τον GTEC που καίει φυσικό αέριο ούτε λόγος βέβαια που ναι μεν είναι ο πιο οικονομικός από όλους (χρειάζεται περίπου 3 Ευρώ τα 100 χλμ), αλλά στην Βόρεια Ελλάδα τουλάχιστον δεν υπάρχουν αρκετά πρατήρια για να τον εκμεταλλευθείς.

Στον δρόμο το Kamiq είναι αρκετά μαλακό, δίνοντας έμφαση στην άνεση παρά στις επιδόσεις σε κλειστές στροφές, αλλά για την πλειονότητα του Target group του είναι αυτό που χρειάζεται και δεν θα προβληματίσει με την συμπεριφορά του. Ο κινητήρας είναι ζωηρός και κινεί χωρίς να δείχνει σημάδια κούρασης το αυτοκίνητο, κάτι που θα εκτιμηθεί πολύ, ιδιαίτερα σε μεγαλύτερες διαδρομές.

Αν λοιπόν αναζητάς ένα B-SUV με καλό εξοπλισμό, υλικά πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας, με χώρους και σε λογική τιμή τότε σίγουρα το Kamiq θα πρέπει να μπει στη λίστα με τα υποψήφια μοντέλα που θα δείς.

Σχετικά Άρθρα

  • Δύο ρεκόρ Guiness για το Škoda Enyaq RS iV

    Ένα Enyaq RS iV που οδηγούσε ο δημοσιογράφος Richard Meaden κατέκτησε το ρεκόρ Guiness για το «Μεγαλύτερο σε μήκος συνεχόμενο drift στον πάγο», καλύπτοντας απόσταση 7,351 χλμ.

  • Η SKODA teasάρει τα πρώτα σκίτσα του VISION 7S

    Δημοσιεύοντας τα πρώτα σκίτσα του πρωτότυπου αυτοκινήτου VISION 7S, η SKODA αποκαλύπτει περαιτέρω λεπτομέρειες για τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της.

  • Η ŠKODA αποκαλύπτει το πρώτο σχέδιο με το εσωτερικό του πρωτότυπου VISION 7S

    Το πρώτο σχέδιο του εσωτερικού του πρωτότυπου VISION 7S αποκαλύπτει ένα ευρύχωρο όχημα με εντελώς νέα, ευέλικτη εσωτερική αρχιτεκτονική, που προσφέρει χώρο για έως και επτά άτομα.

  • Νέο Skoda Fabia RS Rally2

    Η Škoda Motorsport αποκαλύπτει το νέο της αγωνιστικό μοντέλο Fabia RS Rally2, που αναμένεται να συνεχίσει στον δρόμο των επιτυχιών όπως και ο προκάτοχός του.

  • Ήρθε το νέο ŠKODA KAROQ

    Το 2017 η ŠKODA παρουσίασε το δεύτερο μοντέλο της μάρκας στην κατηγορία των μεσαίων SUV, το KAROQ.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Honda CR-V Hybrid AWD Hyundai i30 N »