Volvo C40 Recharge Twin Motor 408 PS

Γράφτηκε από τον  Κυριακή, 23 Απριλίου 2023 20:11

Το C40 αποτελεί το πρώτο μοντέλο της εταιρίας που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε ως αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο δίνοντας το έναυσμα για την επίτευξη του στόχου που έχει θέσει η Volvo στο άμεσο μέλλον με τον στόλο της να αποτελείται από ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Σχεδιαστικά το C40 μοιράζεται αρκετά στοιχεία με το XC40 και μιας και πατάει και στο ίδιο πάτωμα έχουν περίπου και τις ίδιες διαστάσεις. Στον εμπρός μέρος λοιπόν ξεχωρίζει η μάσκα χωρίς γρίλια και τα Full LED φωτιστικά σώματα με το γνώριμο μοτίβο του σφυριού του Thor για τα φώτα ημέρας. Πηγαίνοντας από το πλάι, εντύπωση κάνουν οι ευμεγεθείς τροχοί των 20 ιντσών και το κουπέ τελείωμα της οροφής που προδίδει κατά κάποιο τρόπο και τον σπορτίφ χαρακτήρα του μοντέλου. Το πιο εντυπωσιακό τμήμα του C40 όμως είναι το πίσω με τα πολύ όμορφα LED φωτιστικά σώματα, την αεροτομή και τις 2 μικρότερες στην οροφή, ενώ λάμπουν δια τις απουσίας τους οποιοδήποτε περιττό αξεσουάρ όπως οι εξατμίσεις και τα ψεύτικα αεροδυναμικά βοηθήματα που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε τελευταία σε όλα τα μοντέλα.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό βλέπεις την γνώριμη εικόνα της εταιρίας και ιδιαιτέρα του XC40, με την συναρμογή και τα υλικά να είναι υψηλού επιπέδου με συν το γεγονός ότι όλα είναι οικολογικά, περνώντας το μήνυμα για την προστασία του πλανήτη. Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει η μεγάλη οθόνη του infotainment με την κάθετη διάταξη που περιλαμβάνει υπηρεσίες της Google και υποστηρίζει και φωνητικές εντολές στα Ελληνικά. Από κάτω της βρίσκεις κάποιους διακόπτες για τον χειρισμό της μουσικής κυρίως και φτάνεις στην κεντρική κονσόλα με το joystick για την οδήγηση, μιας και δεν μπορείς σε καμία περίπτωση να το ονομάσεις λεβιέ ταχυτήτων, με την βάση για smartphone με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης, δυο ποτηροθήκες και το κεντρικό υποβραχιόνιο στο οποίο υπάρχει αρκετός χώρος για μικροπράγματα.

Στο οριζόντιο τμήμα του ταμπλό αυτό που σου τραβάει το βλέμμα είναι τα όμορφα γεωλογικά μοτίβα που εκτείνονται έως τις κεντρικές κολώνες μέσω των θυρών του οδηγού και του συνοδηγού που το βράδυ γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά με κρυφό φωτισμό. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ευδιάκριτος, με όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός αλλά δεν είναι παραμετροποιήσιμος, κάτι που δεν το περιμένεις από αυτοκίνητο αυτής της κλάσης. Για την ακρίβεια το μόνο που μπορείς να αλλάξεις είναι το αν θα εμφανίζει το χάρτη της πλοήγησης ή όχι κάτι που αφήνει ένα μεγάλο κενό στη μέση του πίνακα όταν τον απενεργοποιήσεις.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι ικανοποιητικοί για πέντε άτομα με μόνη παραφωνία την ύπαρξη κεντρικού τούνελ πίσω που δυσκολεύει κάπως την κατάσταση και κυρίως σε κάνει να αναρωτιέσαι για ποιο λόγο υπάρχει εκεί μιας και μιλάμε για ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Την απάντηση την δίνει η πλατφόρμα στην οποία πατάει το C40, που είναι κοινή όπως είπαμε με το XC40 το οποίο έχει θερμικές εκδόσεις και άρα την ύπαρξη κιβωτίου ταχυτήτων.
Ένα ακόμα σημείο που είναι άξιο αναφοράς είναι η ορατότητα προς τα πίσω που λόγω της καμπύλης της οροφής είναι ανάλογη ενός supercar της δεκαετίας του '90 ιδιαίτερα αν υπάρχουν πίσω επιβάτες. Την κατάσταση σώζει η ύπαρξη της μεγάλης, σταθερής ηλιοροφής η οποία είναι διαθέσιμη από την βασική έκδοση που όμως , αν και έχει σύμφωνα με την εταιρία φίλτρο UV και σκουρένει αυτόματα στον ήλιο, δεν έχει σκίαστρο κάτι που προσωπικά πιστεύω στην Ελλάδα καταμεσήμερο Αυγούστου θα ήταν χρήσιμο.
Ο χώρος αποσκευών είναι στα 413 λίτρα με διπλό πάτωμα και αρκετές διαμορφώσεις, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και με προαιρετικό σύστημα αυτόματου ανοίγματος της πόρτας με κίνηση του ποδιού κάτω από το όχημα. Επίσης υπάρχει και ένας δεύτερος αποθηκευτικός χώρος εκεί που θα υπήρχε ο κινητήρας στο εμπρός μέρος, κάτι που εισήγαγε πρώτη η Tesla με το “Frunk”, με χωρητικότητα 31 λίτρα.

Το C40 κυκλοφορεί σε 2 επιλογές κινητήρων και 2 εξοπλιστικές εκδόσεις. Στην βάση της γκάμας έχουμε έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 251 ίππων που κινεί τους πίσω τροχούς με μπαταρία 68Kw/h και την έκδοση Plus που έχει όλα τα απαραίτητα βοηθήματα και ευκολίες για οδηγό και επιβάτες και κοστίζει περίπου 57.900 Ευρώ. Με 2.900 Ευρώ παραπάνω μπορείς να επιλέξεις την Ultimate όπου εκεί παίρνεις ένα εξαιρετικό ηχοσύστημα Harmman Cardon με Surround ήχο και subwoofer, κάμερα 360 μοιρών και κάποιες ακόμα ηλεκτρικές ευκολίες. Για να αποκτήσεις και τον δεύτερο ηλεκτροκινητήρα μαζί με μπαταρία 78 Kw/h κάνοντας το C40 τετρακίνητο και με χαρακτηριστικά και επιδόσεις ενός γρήγορου σπορ αυτοκινήτου, ήτοι 408 ίππους και 660 N/m ροπής τότε θα πρέπει να αποχωριστείς ακόμα 5.450 Ευρώ. Από εκεί και πέρα υπάρχουν εξτρά πακέτα όπως τροχοί 20 ιντσών και θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι.

Εμείς είχαμε στην διάθεσή μας το τετρακίνητο μοντέλο στην έκδοση Ultimate μαζί με τα εξτρά πακέτα κάτι που εκτίναξε την τιμή σχεδόν στα 69.000 Ευρώ. Αξίζει όμως να δώσεις τόσα χρήματα για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο; Η απάντηση δεν είναι εύκολη καθώς πρέπει να το οδηγήσεις για να καταλάβεις την εμπειρία που σου προσφέρει ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Η ποιότητα κύλισης είναι η αναμενόμενη για την εταιρία και η αστείρευτη δύναμη που έχεις κάτω από το δεξί σου πόδι κρύβει καλά τα 2.200 κιλά του C40 μιας και η απόκριση είναι αστραπιαία και γραμμική μέχρι την τελική ταχύτητα του στα 180 χλμ/ώρα. Τα πρώτα 100 χιλιόμετρα από στάση έρχονται σε μόλις 4,7 δεύτερα και οι ρεπρίζ εν κινήσει κάνουν την προσπέραση παιχνιδάκι. Δεν θα βρεις οδηγικά προφίλ μιας και η Volvo τα θεώρησε περιττά αλλά έχεις one pedal drive δηλαδή οδήγηση μόνο με το πεντάλ του γκαζιού, κάτι που το συνηθίζεις γρήγορα και ειδικά μέσα στην πόλη σε κάνει να ξεχνάς πως έχεις φρένο μιας και με το που αφήνεις το γκάζι το C40 επιβραδύνει μέχρι να σταματήσει εντελώς. Στο θέμα της αυτονομίας, που είναι και ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η Volvo για το τετρακίνητο C40 δίνει αυτονομία 507 χιλιομέτρων με τις τελευταίες αναβαθμίσεις. Στο δικό μας αυτοκίνητο η θεωρητική αυτονομία ήταν στα 450 χιλιόμετρα νούμερο που φτάνει κανείς μόνο με κίνηση στην πόλη και με προσεκτική και οικονομική οδήγηση. Με μικτή οδήγηση εντός και εκτός πόλης και χωρίς να είμαστε και πολύ προσεκτικοί το C40 έβγαλε περίπου 300 χιλιόμετρα, νούμερο όχι και τόσο απογοητευτικό δεδομένων των συνθηκών.

Σίγουρα λοιπόν το C40 δεν είναι ένα αυτοκίνητο για όλους καθώς η τιμή του το βάζει στις ακριβές προτάσεις της αγοράς. Αν όμως ο συνδυασμός ενός οικογενειακού Crossover, με κουπέ σχεδίαση και επιδόσεις διθέσιων σπορ αυτοκινήτων μαζί με την ξεχωριστή ποιότητα και επιμονή στην ασφάλεια που συνοδεύουν το όνομα Volvo, είναι αυτό που αναζητάς τότε σίγουρα αξίζει να το βάλεις στην λίστα των επιλογών σου.

Σχετικά Άρθρα