Fiat 500 Hybrid

Γράφτηκε από τον  Δευτέρα, 08 Φεβρουαρίου 2021 16:37

Το Fiat 500 από τότε που ξαναγύρισε στις ζωές μας το 2007, δεν έχει υποστεί ριζικές αλλαγές στον σχεδιασμό του, εκτός από κάποιες μικρές βελτιώσεις εδώ και εκεί και αυτό για προφανείς λόγους. Έτσι, το μόνο που άλλαξε μέσα στα τόσα χρόνια παραγωγής του είναι βασικά μόνο τα κινητήρια σύνολα που προστέθηκαν στην γκάμα του.

Και ακριβώς το ίδιο συμβαίνει τώρα με την έλευση του νέου Fiat 500 Hybrid, που στην ουσία φέρνει την νέα τάση της εποχής, την ηλεκτροκίνηση και στο μικρό μοντέλο της Ιταλικής φίρμας. Βλέποντας το λοιπόν από έξω το νέο 500 Hybrid δεν ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις του παρά μόνο στην ύπαρξη δύο σημάτων στην κεντρική κολόνα δεξιά και αριστερά με το γράμμα H να σχηματίζεται από δύο φύλλα και τη λέξη Hybrid που κοσμεί την πόρτα του χώρου αποσκευών.

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του η εικόνα που επικρατεί είναι επίσης η ίδια με μικρές και εδώ λεπτομέρειες που το κάνουν να ξεχωρίζει. Η βασικότερη είναι η επένδυση των καθισμάτων που στην έκδοση Lauch edition που είχαμε στα χέρια μας είναι κατασκευασμένη από συνθετικό ύφασμα που παράγεται από ανακυκλωμένο πλαστικό από το οποίο το 10 τοις εκατό προέρχεται από πλαστικά που συλλέγονται από την θάλασσα και έχει την ονομασία Seaqual. Η Fiat με αυτό τον τρόπο θέλει να δείξει πως το 500 Hybrid είναι φιλικό προς το περιβάλλον με περισσότερους από ένα τρόπους. Διαφορά έχει και το τιμόνι που εδώ είναι flat bottom και με λεπτομέρειες από αλουμίνιο. Άλλη μία προσθήκη είναι στον πίνακα οργάνων του αυτοκινήτου όπου εκεί βρίσκεις μια καινούργια ένδειξη με την ροή της ενέργειας μεταξύ του κινητήρα και της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού.

Και μιας και μιλάμε για το μηχανικό σύνολο του 500 Hybrid, αυτό αποτελείται από τον τρικύλινδρο Firefly κινητήρα του ενός λίτρου που με την βοήθεια της μπαταρίας αποδίδει 70 ίππους και μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός νέου μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων. Και μπορεί η Fiat να δηλώνει το 500 ως υβριδικό, στην πράξη όμως πρόκειται για ένα μοντέλο με τεχνολογία mild hybrid που το σύστημα της μπαταρίας αποθηκεύει την ενέργεια από το φρενάρισμα και το ρολάρισμα και την επιστρέφει κατά την εκκίνηση ή την επιτάχυνση λειτουργώντας υποστηρικτικά στον βενζινοκινητήρα. Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται και καλύτερη κατανάλωση αλλά και μείωση των ρύπων και μάλιστα της τάξεως του 20 τοις εκατό συγκριτικά με τον απλό 1200άρη κινητήρα των 69 ίππων που κινεί το 500. Αυτό ισοδυναμεί με 88 γρ/χιλιόμετρο, απαλλάσσοντας το 500 από τέλη και κυκλοφορίας και μια κατανάλωση που σύμφωνα με την εταιρία φτάνει και τα 3,9 λίτρα σε μικτή χρήση. Πάντως τις μέρες που δοκιμάσαμε το αυτοκίνητο, δεν είδαμε τιμές κάτω από τα 5,5 λίτρα αν και πιστεύω πως το 5 είναι μάλλον εφικτό με πολύ προσοχή. Στο δρόμο το 500 Hybrid συμπεριφέρεται όπως κάθε άλλο 500, είναι εξάλλου το ίδιο κατασκευαστικά εδώ και 13 χρόνια, με ουδέτερη συμπεριφορά και με ευχάριστη αίσθηση.
Η βασική έκδοση του 500 Hybrid είναι η POP και κοστίζει 11.950 Ευρώ, τιμή που κυμαίνεται μέσα στα λογικά πλαίσια της κατηγορίας ενώ η Launch Edition με την οποία λανσαρίστηκε το υβριδικό 500 και ήταν και αυτή που είχαμε στα χέρια μας κοστίζει 16.050 Ευρώ, τιμή μάλλον υψηλή για το μέγεθος του αυτοκινήτου αλλά ως ελαφρυντικό έχει το αποκλειστικό χρώμα για την έκδοση morning mist green, που παίζει ανάμεσα στο πολύ ανοιχτό πράσινο και γαλάζιο, τις επενδύσεις από ανακυκλωμένα πλαστικά τις ζάντες 16 ιντσών και την σταθερή γυάλινη οροφή.
Όπως και να'χει παίρνεις ένα μοντέλο με βαρύ όνομα και τεράστιο Fan club που τώρα έγινε και ακόμα πιο φιλικό στο περιβάλλον συνεχίζοντας έτσι την επιτυχημένη πορεία του και προς την ηλεκτροκίνηση.

Σχετικά Άρθρα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI 150PS Hyundai Kona Facelift 1.0T 120PS »