Το πρώτο Audi 80 παρουσιάστηκε πριν από 50 χρόνια

Γράφτηκε από τον  Δευτέρα, 13 Ιουνίου 2022 10:47
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Η σημασία του συμπαγούς σεντάν για την Audi και τον Όμιλο Volkswagen είναι αδιαμφισβήτητη κυρίως επειδή το Audi 80 πρωτοπορεί στη σχεδίαση.
Με το πρώτο Audi 80, γνωστό εσωτερικά ως "B1", η εταιρεία με έδρα το Ingolstadt ξεκινάει την παραγωγή το 1972. Προορίζεται να είναι ένα μοντέρνο αξιόπιστο οικογενειακό αυτοκίνητο . Σε αυτό, ο τότε επικεφαλής Τεχνικής Ανάπτυξης της Audi Ludwig Kraus και η Volkswagen AG, η νέα μητρική εταιρεία, συμφωνούν στα τέλη της δεκαετίας του 1960. Όπως και στην κατασκευή αγωνιστικών αυτοκινήτων, ο επικεφαλής Ludwig Kraus βάζει τους υπαλλήλους του να ελέγχουν κάθε μέρος του αυτοκινήτου για να δουν πού θα μπορούσε να μειωθεί το βάρος χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα, την στιβαρότητα αλλά και την αντοχή. Το εξαιρετικά ελαφρύ Audi 80, το οποίο βγήκε στην παραγωγή πριν από 50 χρόνια, εντυπωσιάζει τους πελάτες με τη σπορ συμπεριφορά και τη χαμηλή κατανάλωση, καθιστώντας το, στην αρχή της πετρελαϊκής κρίσης του 1973, το σωστό αυτοκίνητο τη σωστή στιγμή. Κερδίζοντας το «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» την ίδια χρονιά, το Audi 80 κερδίζει επίσης τον διεθνή Τύπο.

Το Audi 80 γιορτάζει την παγκόσμια πρεμιέρα του τη χρονιά που διεξάγονται οι Θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες στο Μόναχο. Τον Ιούλιο του 1972, η εταιρεία με έδρα το Ingolstadt παρουσιάζει το αυτοκίνητο στα μέσα ενημέρωσης και τον Σεπτέμβριο μετά τους Ολυμπιακούς Αγώνες στους ντίλερ. Το B1 δημιουργεί μία νέα κατηγορία στην αγορά την "compact sedan" ή την σειρά B για συντομία. Το πρόσφατα εξελιγμένο αυτοκίνητο μεσαίου μεγέθους ολοκληρώνει την τότε γκάμα μοντέλων της μάρκας. Η τεχνολογία του μοντέλου εισάγει πολυάριθμες νέες λύσεις και μπορούν σύντομα να βρεθούν σε πολλά μοντέλα του Ομίλου Volkswagen.
Με τη νέα γενιά κινητήρων OHC και τα πολλά τεχνικά χαρακτηριστικά του, το Audi 80 γίνεται γρήγορα το πιο επιτυχημένο μοντέλο σε πωλήσεις για την εταιρεία που εδρεύει στο Ingolstadt. Μέχρι το τέλος της παραγωγής το καλοκαίρι του 1978, περισσότερα από ένα εκατομμύριο μοντέλα B1 θα έχουν βγει από την γραμμή παραγωγής. Καθώς η παραγωγική ικανότητα στο εργοστάσιο του Ingolstadt δεν επαρκεί πλέον για να καλύψει την υψηλή ζήτηση, τα εργοστάσια της Volkswagen στο Wolfsburg και στο Emden συμμετέχουν στην παραγωγή.

Περισσότερα από 12,5 εκατομμύρια B1 έως B9 (μοντέλα Audi 80 και Audi A4) έχουν παραχθεί μέχρι σήμερα.

Σχετικά Άρθρα