Hyundai i20 1.0 T-GDi 100 48V DCT

Γράφτηκε από τον  Δευτέρα, 07 Ιουνίου 2021 22:24

Η Hyundai με την σχεδιαστική φιλοσοφία sensuous sportiness, άλλαξε δραματικά το προφίλ της και αυτό φαίνεται σε όλα τα νέα μοντέλα που έχουν κυκλοφορήσει τον τελευταίο καιρό. Έτσι, με τα Tucson, Kona, i10 και i30, ήρθε η ώρα της ανανέωσης και για τον αντιπρόσωπο της εταιρίας στη μικρή κατηγορία, το i20. Ένα i20 που δεν έχει ουδεμία σχέση με τον προκάτοχο του σε όλους τους τομείς και γλυκοκοιτάζει την κορυφή της κατηγορίας. Εμείς είχαμε στη διάθεσή μας την ήπια υβριδική έκδοση με τους 100 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο στην πιο πλούσια εκδοχή της και παραθέτουμε εδώ τις εντυπώσεις μας.

Πρώτα πρώτα λοιπόν θα ξεκινήσουμε με την εξωτερική εμφάνιση του μικρού Κορεάτη που πλέον δείχνει πιο γεροδεμένο και αθλητικό με όλες τις ακμές και τα “νεύρα” που διατρέχουν τα πλαϊνά του. Ιδιαίτερα εμπρός, ο πιο επιθετικός προφυλακτήρας με την μεγάλη εξάγωνη γρίλια και τα στενά φωτιστικά σώματα δίνει έμφαση και τονίζει τον νεανικό χαρακτήρα του μοντέλου ενώ η ίδια εικόνα επικρατεί και στο πλάι με τις αιχμηρές ακμές που διατρέχουν τις πόρτες. Το μόνο ίσως διφορούμενο σημείο είναι το πίσω, όπου η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων αν και ενδιαφέρουσα, διχάζει για το αν προσθέτει η αφαιρεί πόντους από το γενικό σύνολο. Την κατάσταση σώζει κατά κάποιο τρόπο ο προφυλακτήρας που με την ενσωμάτωση της μόδας της εποχής την ύπαρξη ενός, όχι και τόσο λειτουργικού, διαχύτη κρατάει την ισορροπία ανάμεσα στο εμπρός και το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Μεγάλες αλλαγές βλέπουμε και στην καμπίνα όπου επίσης όλα είναι διαφορετικά σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά. Σε αυτό συμβάλει και η μικρή αύξηση στις διαστάσεις και ιδιαίτερα στο μεταξόνιο και στο πλάτος που κέρδισαν 10 και 30 χιλιοστά αντίστοιχα βελτιώνοντας την άνεση για εμπρός και πίσω επιβάτες. Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο των αποσκευών που έφτασε τα 351 λίτρα. Το μόνο θέμα εδώ είναι η ύπαρξη της μπαταρίας στις υβριδικές εκδόσεις που κλέβει αρκετό από τον διαθέσιμο χώρο, αφήνοντας στην ουσία μόνο 262 λίτρα. Παρόλα αυτά υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης του πατώματος σε δύο επίπεδα διαμορφώνοντας ένα επίπεδο χώρο φόρτωσης με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα ενώ υπάρχει και έξυπνη τοποθέτηση της εταζέρας κάθετα πίσω από τα καθίσματα για μεγαλύτερα αντικείμενα. Η θέση του οδηγού είναι ικανοποιητική αν και θα μπορούσε να έχει καλύτερη πλευρική στήριξη και στην πλούσια έκδοση που δοκιμάσαμε θα θέλαμε ρύθμιση υποστήριξης μέσης. Πάντως ο οδηγός δεν θα δυσκολευτεί να βρει την κατάλληλη θέση και η περιμετρική ορατότητα είναι αρκετά καλή. Η εικόνα στο ταμπλό είναι επίσης διφορούμενη καθώς θα λέγαμε πως σχεδιαστικά τουλάχιστον θα μπορούσε να ανήκει σε μοντέλο μεγαλύτερης κατηγορίας καθώς είναι σχετικά λιτό και κάπως σοβαρό σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Εντούτοις, σε κερδίζει στα σημεία με την χρήση ψηφιακού πίνακα οργάνων 10 ιντσών που παρέχει πολλές πληροφορίες και αλλάζει και όψη ανάλογα με το προφίλ οδήγησης, όπως επίσης και με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό στις πόρτες. Το σύστημα πολυμέσων αποτελείται από μία οθόνη 8 ιντσών και είναι γνώριμο από τα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρίας. Τα πλαστικά τμήματα του ταμπλό είναι όλα σκληρά και σε κάποια σημεία θα μπορούσαν να είναι και καλύτερης ποιότητας αλλά η συναρμογή τους είναι ικανοποιητική.

Οι κινητήρες που δίνουν ζωή στο νέο i20 αποτελούνται αποκλειστικά από βενζινοκίνητες εκδόσεις με χειροκίνητα και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων. Στην βάση της γκάμας βρίσκουμε τον γνωστό 1.200άρη κινητήρα των 84 ίππων συνδυαζόμενο μόνο με 5αρι χειροκίνητο κιβώτιο και από κεί και πέρα οι επιλογές είναι ο τρικύλινδρος τούρμπο κινητήρας των 998 κυβικών με απόδοση 100 και 120 ίππων και πλέον με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 volt και σε συνδυασμό με 3 διαφορετικά κιβώτια ταχυτήτων. Για τις απλές εκδόσεις οι επιλογές είναι το χειροκίνητο 6αρι ή το αυτόματο 7 DCT. Στις υβριδικές εκδόσεις όμως το χειροκίνητο σασμάν αντικαθίσταται από το νέο 6αρι iMT, ένα χειροκίνητο κιβώτιο με ηλεκτρονικό όμως συμπλέκτη που μπορεί και αποσυμπλέκει τον κινητήρα όταν αφήσουμε το πόδι μας από το γκάζι ακόμα και αν έχουμε ταχύτητα στο κιβώτιο για εξοικονόμηση καυσίμου και λιγότερους ρύπους.
Στον δρόμο το νέο i20 δείχνει πιο στιβαρό και αυτό οφείλεται κυρίως στην πιο σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης και επιπλέον στο μοντέλο της δοκιμής μας και στις ζάντες 17 ιντσών. Αυτό βέβαια επηρεάζει και την άνεση καθώς στην καμπίνα περνάνε πιο εύκολα οι ανωμαλίες του οδοστρώματος και σε πιο τραχιά οδοστρώματα και ο θόρυβος. Σε ανταμείβει όμως στο επαρχιακό δίκτυο μιας και αν θελήσεις να κινηθείς λίγο πιο σβέλτα δεν θα σε προβληματίσει. Ο κινητήρας είναι πρόθυμος και κινεί σχετικά σβέλτα το i20 χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως βάζει φωτιά στο δρόμο. Η εμπλοκή του υβριδικού συστήματος δεν γίνεται αισθητή παρά μόνον στο ρολάρισμα όπου νιώθεις την μείωση της ταχύτητας κατά την ανάκτηση ενέργειας. Παρ όλη όμως την ύπαρξή του, οι τιμές της κατανάλωσης δεν έπεσαν κάτω από τα 8 λίτρα στο σύνολο των διαδρομών μας.

Εν κατακλείδι λοιπόν, το νέο i20 καταφέρνει να σε κερδίσει σε όλους τους τομείς και με μία τιμή που ξεκινάει από περίπου τα 14.000 Ευρώ για την απλή έκδοση με τους 100 ίππους και 15.800 για την υβριδική με χειροκίνητο κιβώτιο είναι άκρως δελεαστική πρόταση. Και μην ξεχνάμε πως σε αυτή την τιμή παίρνεις στάνταρ το Hyundai smart sence, το πακέτο ασφάλειας που πλέον περιλαμβάνει και ειδοποίηση αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος αλλά και ειδοποίηση ελέγχου των πίσω καθισμάτων. Το μοντέλο δοκιμής στην έκδοση Distinctive με το αυτόματο κιβώτιο αγγίζει τα 16.890 Ευρώ και είναι υπερπλήρης με μόνη διαφορά από την κορυφαία Premium τις ζάντες ελαφρού κράματος και τον αυτόματο κλιματισμό.

 

 

Σχετικά Άρθρα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Opel Corsa e Audi A3 MHEV S-Tronic 150 Hp »