Audi Avus W 12

Γράφτηκε από τον  Πέμπτη, 12 Οκτωβρίου 2017 18:28
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(0 ψήφοι)

Ένα καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο με δωδεκακύλινδρο κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, ντυμένο με αστραφτερά αλουμινένια ενδύματα. Το βάρος του μόλις 1000 κιλά, το ολικό του μήκος 4,42 μέτρα και το ύψος 1,17 μέτρα εμφάνιζε έναν αεροδυναμικό συντελεστή αντίστασης της τάξης του 0,29. Ο μπροστινός υαλοπίνακας του φτάνει μέχρι πάνω από τον άξονα κ δίνει την λανθασμένη εντύπωση ότι σε περίπτωση σύγκρουσης δεν παρέχεται ασφάλεια στους επιβαίνοντες. Η ασφάλεια όμως έρχεται από την θέση που είναι τοποθετημένες οι πλάτες των καθισμάτων ακριβώς στο μέσον της απόστασης των δύο αξόνων καθώς επίσης και από το σύστημα Proco-ten και αερόσακων ασφαλείας για οδηγό και συνοδηγό. Κάτω από τα φτερά, που ξεχώριζαν από τις βασικές γραμμές του αμαξώματος, διέκρινες τεράστιες ζάντες αλουμινίου-μαγνησίου, ύψους 20 ιντσών κ πλάτους μόλις 8...Οι διαστάσεις των λάστιχων ήταν 225/60-ZR 20.


Εντυπωσιακό και το άνοιγμα από τις πόρτες...πρώτα μπροστά και έπειτα προς τα πάνω! Ας δούμε και λίγο το εντυπωσιακό εσωτερικό του που δίνει την εντύπωση ότι τα τμήματα του είναι ανεξάρτητα. Ελαφριά μπάκετ καθίσματα με κόκκινο δέρμα επενδυμένα από κέβλαρ τοποθετημένα στο κέντρο όπως προ είπαμε μαζί με τον W12 και τις 60 βαλβίδες του. Ο κινητήρας αναπνέει από την οροφή και αυτό γιατί ανάμεσα από τον οδηγό και τον συνοδηγό πέρα από το κεντρικό τούνελ που καθορίζει τον χώρο που τους αντιστοιχεί υπάρχει και μία κεντρική δοκός ανάμεσα στα δύο γυάλινα τμήματα της οροφής, η οποία μέσω μιας κωνικής εισαγωγής εξασφαλίζει την αναπνοή του κινητήρα. Πολλοί παρομοίαζαν το Avus με θερμοκήπιο και όχι άδικα απ’ ότι βλέπουμε.

Η ιδέα ενός εξάλιτρου, δωδεκακύλινδρου κινητήρα που δεν χρειαζόταν περισσότερο χώρο από ότι ένας τετρακύλινδρος ενδείκνυται για σπορ αυτοκίνητα. Ο W12 λοιπόν αποτελείται από τρεις σειρές τεσσάρων κυλίνδρων με γωνία 60 μοιρών μεταξύ τους, και χαρακτηρίζεται από την ισχύ των 509 ίππων στις 5800 σ.α.λ και την μέγιστη ροπή των 540 Nm στις 4000 σ.α.λ. Δύο εκκεντροφόροι για κάθε σειρά κυλίνδρων κινούν μέσω ωστηρίων τρείς βαλβίδες εισαγωγής και δύο εξαγωγής ανά κύλινδρο. Με τις συνολικά πέντε βαλβίδες ανά κύλινδρο εξασφαλίζεται η μεγαλύτερη απόδοση και η καλύτερη καύση. Με δύο ηλεκτρικά θερμαινόμενους καταλύτες, τρείς θερμαινόμενους αισθητήρες λάμδα και σύστημα επανακυκλοφορίας καυσαερίων πετυχαίνει την καλύτερη ποιότητα καυσίμων. Επίσης υπήρχε και σύστημα εισαγωγής αέρα κατά την περίοδο προθέρμανσης στις πολλαπλές εξαγωγής ώστε το μονοξείδιο του άνθρακα και οι τυχόν υδρογονάνθρακες να καίγονται εκ νέου αμέσως μετά τις βαλβίδες εξαγωγής. Τέλος, η τελική του ταχύτητα εκτιμάται στα 340 χλμ/ώρα και σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα από στάση τα 100 χλμ/ώρα.

Σχετικά Άρθρα