Η νέα πλατφόρμα BMW Group High Performance D3

Γράφτηκε από  Τρίτη, 02 Απριλίου 2019 23:20

Το “D3” στο όνομα της νέας πλατφόρμας πληροφορικής συμβολίζει το ‘Data-Driven Development’, που αποτελεί τη βάση για την εξέλιξη και αξιολόγηση των λειτουργιών της υψηλής / πλήρως αυτοματοποιημένης οδήγησης. Το Data-Driven Development είναι ένα απαραίτητο εργαλείο για την διασφάλιση της ασφάλειας και αξιοπιστίας του συστήματος Επιπέδου 3 που θα προσφέρεται στο BMW iNEXT στα τέλη του 2021.
Το BMW Group εφαρμόζει τη μέθοδο Data-Driven Development εδώ και δύο χρόνια. Ως βασική Αρχή ορίζεται ότι ο μοναδικός τρόπος προσδιορισμού – και κατ’ επέκταση διαχείρισης – της περιπλοκότητας και ποικιλίας των συνθηκών κυκλοφορίας που συναντώνται σε κάθε ήπειρο, είναι η συλλογή τεραστίων ποσοτήτων δεδομένων. Αυτό σημαίνει ότι οι αλγόριθμοι και η συνολική αυτόνομη οδήγηση πρέπει να ελέγχονται και να εγκρίνονται χρησιμοποιώντας μία ευρεία γκάμα δεδομένων.
Το πρώτο βήμα στη διαδικασία είναι η καταγραφή περίπου 5 εκατομμυρίων χιλιομέτρων δεδομένων πραγματικής οδήγησης από τα οχήματα του στόλου δοκιμών. Από αυτά τα δεδομένα αποσπώνται στη συνέχεια δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα με τα πιο σχετικά οδηγικά σενάρια και τους ανάλογους περιβαλλοντικούς παράγοντες.
Η συνάφεια των δεδομένων που συλλέγονται βελτιώνεται συνεχώς χάρη στον τρόπο επιλογής των ποιοτικών δεδομένων, χρησιμοποιώντας κριτήρια καταλληλότητας / φιλτράρισμα. Αυτά τα δύο εκατομμύρια χιλιόμετρα οδηγικών δεδομένων υπόκεινται στη συνέχεια σε τακτική επανεπεξεργασία, προχωρώντας στην εξέλιξη. Αυτό συμβαίνει όποτε δημιουργείται ένα νέο επίπεδο ενσωμάτωσης μονάδας ελέγχου (I-Level) προκειμένου να αξιολογηθεί η βελτίωση του νέου I-Level. Αυτά τα δύο χιλιόμετρα δεδομένων επεκτείνονται κατά 240 εκατομμύρια επιπλέον χιλιόμετρα δεδομένων που παράγονται μέσω προσομοίωσης, τα οποία βασίζονται κυρίως σε σχετικά οδηγικά σενάρια, έτσι ώστε κατά την εξέλιξη να λαμβάνονται υπόψιν όλα τα ενδεχόμενα σενάρια οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες.
Η επανεπεξεργασία δύο εκατομμυρίων χιλιομέτρων σε πραγματικές συνθήκες και 240 εκατομμυρίων εικονικών χιλιομέτρων απαιτεί μία ισχυρή πλατφόρμα δεδομένων με αποθηκευτική ικανότητα πάνω από 230 petabytes και υπολογιστική ισχύ πάνω από 100.000 cores και πάνω από 200 GPUs (Graphics Processing Units).
Υπάρχει μία σύνδεση 96 x 100Gbps μεταξύ της πλατφόρμας BMW Group High Performance D3 και των σταθμών Hardware-in-the-Loop (HiL) που βρίσκονται στο Κέντρο Αυτόνομης Οδήγησης του BMW Group. Η ταχύτητα μετάδοσης χρήσιμων δεδομένων του δικτύου είναι περίπου 3.75 Terabit/s.
Ο στόλος απαριθμεί αυτή τη στιγμή περίπου 80 οχήματα BMW Σειράς 7, που λειτουργούν στη δυτική ακτή των ΗΠΑ, και σε Γερμανία, Ισραήλ και Κίνα. Ο αριθμός των οχημάτων πρόκειται να αυξηθεί σε περίπου 140 μέχρι το τέλος του 2019.
Ακολουθούν μερικά αριθμητικά στοιχεία που δείχνουν τις ικανότητες της πλατφόρμας BMW Group High Performance D3:

• Καθημερινή συλλογή άνω των 1.500 TB πρωτογενών δεδομένων
• Αποθηκευτική ικανότητα της πλατφόρμας D3 πάνω από 230 PB
• Υπολογιστική ισχύς: > 100.000 Cores και > 200 GPU´s
• Κάθε δύο εβδομάδες 50 PB αποστέλλονται στο HiLs

Για να πάρετε μία ιδέα από τις ποσότητες δεδομένων που πρέπει να μεταφέρονται: 1.500 TB νέων δεδομένων αντιστοιχεί με 23.000 iPhone X, 230 PB ισοδυναμεί με τη χωρητικότητα 45 διαμερισμάτων (περίπου 80m², ύψος οροφής 3m) γεμάτων αποκλειστικά με CD.

Ένα εύρος ζώνης 3.75 Tbit/s είναι σχεδόν αρκετό για τη μετάδοση ενός εκατομμυρίου τηλεοπτικών προγραμμάτων HD ταυτόχρονα – ή επιτρέπει σε ένα εκατομμύριο νοικοκυριά να παρακολουθούν ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα HD ταυτόχρονα.
Η πλατφόρμα BMW Group High Performance D3 ολοκληρώθηκε σε διάστημα λίγων μηνών, σε πλήρη λειτουργία, στην ώρα της και σύμφωνα με τον προϋπολογισμό. Απέχει μόλις μερικά χιλιόμετρα από το Κέντρο Αυτόνομης Οδήγησης του BMW Group στο Unterschleißheim κοντά στο Μόναχο. Η εγγύτητα ήταν απαραίτητη προϋπόθεση για την ενσύρματη μεταφορά τεραστίων ποσοτήτων δεδομένων από το Κέντρο στην πλατφόρμα.

Σχετικά Άρθρα