SEAT Leon

Γράφτηκε από  Δευτέρα, 16 Σεπτεμβρίου 2019 18:35

Από τη Μόσχα στο Βλαδιβοστόκ. Μία απόσταση πάνω από 9.000 χιλιόμετρα που ακολουθεί ο θρυλικός Υπερσιβηρικός σιδηρόδρομος. Την ίδια απόσταση που οι περισσότερες από δύο εκατομμύρια μονάδες SEAT Leon που πωλήθηκαν μέχρι σήμερα θα κάλυπταν εάν είχαν τοποθετηθεί σε ευθεία γραμμή. Με την τέταρτη γενιά που πρόκειται να ξεκινήσει, ας κοιτάξουμε πίσω στην εξέλιξη ενός από τους κύριους πυλώνες της εταιρείας.

 Το Leon όχι μόνο ξεπέρασε το φράγμα των δύο εκατομμυρίων, αλλά έχει εξελιχθεί με σταθερή ανάπτυξη σε σχέση με τις τρεις γενιές του. Η σημερινή (η οποία ξεκίνησε το 2012 και εξακολουθεί να κυκλοφορεί στην αγορά) αντιπροσωπεύει πάνω από ένα εκατομμύριο πωλούμενες μονάδες ή διπλάσια από την πρώτη γενιά (που ξεκίνησε το 1999 και συνολικά 534.797 οχήματα) και ένα τρίτο περισσότερο από το δεύτερη γενιά (η οποία ξεκίνησε το 2005 και πώλησε 675.915 αυτοκίνητα).

Νέες αγορές και μία μεγάλη γκάμα εκδόσεων, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης οικογενειακού μεγέθους και των διαφόρων παραλλαγών της, όπως το Leon X-Perience, είναι καθοριστικής σημασίας για την εξήγηση της ταχείας ανάπτυξης του ισπανικού compact. μια παρόμοια ώθηση με αυτή της SEAT, η οποία έχει αυξήσει τις πωλήσεις της κατά 60% από το 2010.

Η πρώτη γενιά Leon έφτασε σε 43 αγορές σε σύγκριση με τις 48 που κυκλοφορεί σήμερα. Αλγερία, Ουκρανία και Αζερμπαϊτζάν είναι μερικές από τις χώρες που έχουν προστεθεί με τη Νέα Ζηλανδία είναι ο πιο μακρινός προορισμός για το Leon, όπου η εμπορία αυτού του μοντέλου ξεκίνησε το 2017.

Οι εξαγωγές της SEAT έχουν αυξηθεί λόγω της διεθνούς αυτής εξάπλωσης και σήμερα υπερβαίνουν το 80% της παραγωγής της, ποσοστό πολύ παρόμοιο με εκείνο του Leon. Τα στοιχεία που δημοσιεύονται από τις κύριες αγορές της εταιρείας απεικονίζουν αυτήν την παγκοσμιοποίηση. στην περίπτωση της πρώτης γενιάς, η Ισπανία αντιπροσώπευε το 38% των πωλήσεων, ποσοστό που σήμερα μειώθηκε στο 20%.

Η αντίθετη περίπτωση ισχύει για τη Γερμανία, στην οποία το μερίδιο των συνολικών πωλήσεων αυτού του μοντέλου έχει αυξηθεί από 13% της πρώτης γενιάς στο 24% της τρέχουσας. Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ένα ακόμη παράδειγμα διεθνούς επέκτασης, παράλληλα με τη SEAT, όπου περισσότερα από δύο φορές περισσότερα οχήματα της σημερινής γενιάς πωλούνται ως τα πρώτα (132.684 αυτοκίνητα μέχρι τον Αύγουστο του 2019 έναντι 50.740).

Οι τρεις γενιές του Leon σχεδιάστηκαν, αναπτύχθηκαν και κατασκευάστηκαν στις εγκαταστάσεις της SEAT στο Martorell (Βαρκελώνη). Ο Ιταλός Giorgetto Giugiaro σχεδίασε το πρώτο, ο Walter da Silva το δεύτερο και ο Alejandro Mesonero-Romanos το τρίτο. Ο ισπανός σχεδιαστής ήταν επίσης υπεύθυνος για την τέταρτη γενιά του μοντέλου.

Ο δυναμισμός ήταν πάντα ταυτόσημος με το όνομα SEAT, και πιο συγκεκριμένα στην περίπτωση του Leon. Το SEAT Leon Cupra R είναι σήμερα το αυτοκίνητο παραγωγής της μάρκας εξοπλισμένο με τον μεγαλύτερο κινητήρα, ο οποίος αναπτύσσει παραγωγή 310 hp. Ακόμη και όταν κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1999, το SEAT Leon έγινε το πιο ισχυρό μοντέλο στην ιστορία της εταιρείας, με κινητήρα 180 ίππων, κιβώτιο ταχυτήτων 6 ταχυτήτων και τετρακίνηση.

Το SEAT Leon κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού (WTCC) το 2008 και το 2009, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων κέρδισε τον τίτλο με κινητήρες ντίζελ. Επίσης, ενα SEAT Leon Cupra που οδήγησε ο Jordi Gené το 2014 έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας σε προσθιοκίνητο αυτοκίνητο στο Nürburgring, σταματώντας το ρολόι στο 07:58. Ένα χρόνο αργότερα, το Leon ST CUPRA έγινε επίσης το ταχύτερο οικογενειακό όχημα σε αυτή τη θρυλική πίστα, με χρόνο 7:58:12.

Δείτε παρακάτω το σχετικό βίντεο:

Βίντεο

Σχετικά Άρθρα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Νέο Volkswagen Golf GTI TCR Opel Corsa GS Line »