Ford GT40 Lemans '69 revival

Γράφτηκε από τον  Δευτέρα, 07 Οκτωβρίου 2019 21:38

 Η πίστα του Spa-Francorchamps στο Βέλγιο συνέθεσε την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου το ιδανικό σκηνικό για την πραγματοποίηση μιας μοναδικής εκδήλωσης με την ονομασία «Ford GT40 Le Mans ’69 Revival» που ήρθε να τιμήσει την τέταρτη διαδοχική νίκη της Ford και του εμβληματικού GT40 στον 24ωρο αγώνα αντοχής του 1969.

Την καρό σημαία στον τερματισμό του «Ford GT40 Le Mans ’69 Revival» κυμάτισε μπροστά από τις τρεις γενιές των Ford GT40/GT, αλλά και από τις μοναδικές, βαμμένες στα χρώματα της “Gulf”, GT40 και GT με τον αριθμό #6 στις πόρτες, ο Jacky Ickx - ο οδηγός που πήρε τη νίκη στο Le Mans το 1969 με «παρτενέρ» τον Jackie Oliver. Όπως συνέβη πριν 50 ακριβώς χρόνια, τα τρία αυτοκίνητα που τερμάτισαν πρώτα στο «Ford GT40 Le Mans ’69 Revival» ξεκίνησαν από τις τελευταίες θέσεις, πίσω από 69 εκθαμβωτικά Ford GT40 και GT. Για την περίσταση, το Ford GT40 που πέρασε πρώτο τη γραμμή του τερματισμού είχε πίσω από το τιμόνι του την κόρη του Jacky Ickx, Vanina Ickx!

O Βέλγος οδηγός-θρύλος, μετά την ολοκλήρωση της επιτυχημένης εκδήλωσης στην πίστα του Spa-Francorchamps, ευχαρίστησε τους παρευρισκόμενους, δηλώνοντας τα εξής: «Η παρουσία και ο τρόπος που οδήγησαν όλοι εδώ ήταν κάτι το μοναδικό! Βλέπω όλους μας σαν μια μεγάλη οικογένεια οπαδών της αυτοκίνησης και του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Πολλές φορές χρειάζεται να περάσει πολύς καιρός για να συνειδητοποιήσουμε πόσο σημαντικά είναι τα πράγματα που έχουν συμβεί στο παρελθόν. Αυτό που κάνει σπουδαίο έναν οδηγό ή έναν αθλητή είναι ο συνδυασμός του έμφυτου ταλέντου, των ευκαιριών που θα του δοθούν, του περιβάλλοντός του, αλλά και του πάθους του!»

Με 72 μοντέλα να παρατάσσονται στην πίστα, οι τρεις γενιές των Ford GT40 και GT (1964, 2005 και 2018) εκπροσωπήθηκαν στη μοναδική αυτή εκδήλωση με τον καλύτερο τρόπο. Έτσι, εκτός από τις συμμετοχές από το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο και το Ηνωμένο Βασίλειο, δεν έλειψαν και εκείνες από τη Γερμανία, τη Γαλλία, τη Φινλανδία και τον Καναδά.

Παρά τον άστατο καιρό, τόσο οι ιδιοκτήτες των Ford GT40 και GT, όσο και ο κόσμος που βρέθηκε στην πίστα είχαν την ευκαιρία να απολαύσουν ένα πλούσιο όσο και σπάνιο θέαμα.

Ξαναζώντας το Le Mans του 1969

Η νίκη της Ford και του GT40 στο Le Mans το 1969, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο επετεύχθη, παραμένουν μέχρι και σήμερα χαραγμένες βαθιά στη μνήμη πολλών φίλων της αυτοκίνησης. Με τον Jacky Ickx να είναι εξαιρετικά δυσαρεστημένος από τον επικίνδυνο τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνταν την εποχή εκείνη η εκκίνηση στο Le Mans, o Βέλγος οδηγός αποφάσισε απλά να περπατήσει με σταθερό βηματισμό προς το αυτοκίνητο του και να επιβιβαστεί σε αυτό ξεκινώντας τελευταίος, την ώρα που όλοι οι υπόλοιποι, διασχίζοντας τη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού και τρέχοντας προς τα αγωνιστικά τους, άρχιζαν τον αγώνα χωρίς να έχουν προλάβει να δέσουν τις ζώνες ασφαλείας.

Ο τρόπος με τον οποίο ο Jacky Ickx αποφάσισε να διαμαρτυρηθεί για την επικίνδυνη διαδικασία εκκίνησης είχε ως αποτέλεσμα να ξεκινήσει τον αγώνα από την τελευταία θέση – κάτι που προμήνυε ότι η προσπάθεια της Ford για ένα καλό αποτέλεσμα ήταν ήδη καταδικασμένη. Κι όμως! Χάρη στην εξαιρετική ικανότητα των Ickx και Oliver, αλλά και ολόκληρης της ομάδας, το Ford GT40 κατάφερε 24 ώρες αργότερα να περάσει πρώτο τη γραμμή του τερματισμού. Έτσι, η Ford απέσπασε τη χρονιά εκείνη την τέταρτη διαδοχική νίκη της στο Le Mans, ύστερα από εκείνες το 1966, το 1967 και το 1968.

Χάρη στον Jacky Ickx και τον τρόπο που αποφάσισε να δείξει τη δυσαρέσκειά του, την επόμενη χρονιά οι διοργανωτές του 24ωρου αγώνα αντοχής αποφάσισαν να εγκαταλείψουν τον παραδοσιακό τρόπο εκκίνησής του – κάτι που αποτέλεσε ένα πολύ σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για την ασφάλεια των οδηγών.

Δείτε το σχετικό βίντεο από την εκδήλωση παρακάτω: 

Βίντεο

Έκθεση εικόνων

Σχετικά Άρθρα

  • Ford Mustang Mach-E

    Για πρώτη φορά σε διάστημα 55 χρόνων, η Ford επεκτείνει με τη Mustang Mach-E την οικογένεια Mustang, φέρνοντας το διάσημο Pony στην ηλεκτρική εποχή. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο, πλήρως ηλεκτρικό SUV που διέπεται από τις ίδιες αρχές που ενέπνευσαν όλα αυτά τα χρόνια το δημοφιλέστερο σπορ κουπέ μοντέλο σε όλο τον κόσμο.

  • Αυτοκίνηση Anytime 2019

    H Ford δίνει δυναμικό «παρών» με την γκάμα των μοντέλων της να χωρίζεται σε πέντε θεματικές ενότητες,απο τα σκληροτράχηλα Pick-up μέχρι τα υβριδικά SUV.

  • Το νέο Ford Puma και το Halloween

    Θέλοντας να γιορτάσει με τον δικό της, μοναδικό τρόπο το φετινό Halloween, η Ford αποφάσισε να τοποθετήσει ένα μικρό «φαντασματάκι» στο MegaBox, στο χώρο αποσκευών του νέου Puma, εκμεταλλευόμενη την έμφυτη περιέργεια των εργαζομένων της για το νέο και καινοτόμο σε κάθε του πτυχή crossover μοντέλο.

  • Η Ford ανακοινώνει την ημερομηνία αποκάλυψης του ανατρεπτικού, πλήρως ηλεκτρικού και εμπνευσμένου από τη Mustang νέου SUV της

    Η Ford δημοσίευσε το πρώτο σκίτσο που αποτυπώνει τη σιλουέτα του νέου, πλήρως ηλεκτρικού SUV της – ενός αυτοκινήτου που αντλεί την έμπνευσή του από την εμβληματική Mustang. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι τα αποκαλυπτήρια του μοντέλου θα γίνουν στις 18 Νοεμβρίου του 2019

  • EV's εναντίων συμβατικών

    Μπόρεί η επερχόμενη επέλαση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να εξαφανίσει την χαρά της οδήγησης απο προσώπου γής;