H Ford αποκαλύπτει το GT Mk II

Γράφτηκε από τον  Πέμπτη, 04 Ιουλίου 2019 23:21

Με τον γνωστό κινητήρα 3.5L EcoBoost της Ford να αποδίδει 700 ίππους, με κορυφαία αεροδυναμική απόδοση και οδική συμπεριφορά με αγωνιστικά γονίδια, το νέο GT Mk II αποτελεί προϊόν συνεργασίας της Ford Performance και της Multimatic, το οποίο έρχεται να αξιοποιήσει όλη την τεχνογνωσία που αποκόμισε η Ford από την επιτυχημένη παρουσία της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) και το Πρωτάθλημα IMSA WeatherTech SportsCar με το αγωνιστικό Ford GT. Παρόλα αυτά, το GT Mk II δεν υπόκειται στους περιορισμούς που διέπουν τις καθαρόαιμες αγωνιστικές προτάσεις που λαμβάνουν μέρος στους παραπάνω θεσμούς.

«Το GT Mk II απελευθερώνει όλες τις δυνατότητες του Ford GT, όντας απαλλαγμένο από τους περιοριστικούς κανόνες που επιβάλουν οι αρχές σε διάφορες μορφές του μηχανοκίνητου αθλητισμού» δήλωσε ο Hau Thai-Tang, Ford chief product development & purchasing officer. «Πρόκειται για ό,τι πιο κοντινό στο αγωνιστικό Ford GT που τον περασμένο μήνα διέσχισε τη γραμμή τερματισμού στον 24ωρο αγώνα αντοχής του Le Mans.»

Με παραγωγή που περιορίζεται σε 45 μονάδες και προτεινόμενη λιανική τιμή 1,2 εκατ. δολάρια, το GT Mk II έρχεται να πλαισιώσει το αγωνιστικό GT που κέρδισε το 2016 των 24ωρο αγώνα στο Le Mans, καθώς και την πολιτική έκδοση του Ford GT.

«Μέχρι τώρα, το GT δεν είχε ξεδιπλώσει όλες του τις δυνατότητες» δήλωσε ο Larry Holt, chief technical officer, Multimatic. «Η έκδοση παραγωγής είναι προφανές ότι υπόκειται στους περιορισμούς που επιβάλουν οι παγκόσμιες απαιτήσεις έγκρισης τύπου. Την ίδια στιγμή και η αγωνιστική έκδοση υποφέρει από τους περιορισμούς των κανονισμών που μειώνουν την ιπποδύναμη κατά 150 ίππους. Το Mk II έρχεται να απαντήσει στην ερώτηση που έχει να κάνει με τις επιδόσεις του αυτοκινήτου μετά την άρση όλων των περιορισμών. Και η απάντηση που δίνουμε είναι μία: εντυπωσιακές!»

Το Mk IΙ που κατασκευάζεται στις ΗΠΑ στο Markham του Ontario, ξεκινά τη ζωή του στο κύριο εργοστάσιο του Ford GT πριν μεταφερθεί στις εξειδικευμένες εγκαταστάσεις της Multimatic Motorsports, όπου “μεταμορφώνεται” σε Ford GT Mk II.

Τα καλύτερα δύο κόσμων

Στο Ford GT Mk II ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην αεροδυναμική απόδοση και τις βελτιώσεις στον κινητήρα, με το όχημα να μοιράζεται βασικά στοιχεία της δομής του τόσο με τo GT παραγωγής, όσο και με την αγωνιστική του έκδοση. Πολλά από τα επιμέρους τμήματά του έχουν δοκιμαστεί στην πίστα στους πιο απαιτητικούς αγώνες αντοχής ανά τον κόσμο.

Η μεγάλη πίσω πτέρυγα δύο στοιχείων έχει ως αποτέλεσμα την ανάπτυξη μεγαλύτερης κάθετης δύναμης ακόμα και σε σχέση με εκείνη του αγωνιστικού Ford GT. Ένα νέο splitter στο εμπρός μέρος και ο διαφορετικός διαχύτης στο πίσω συνδυάζονται με νέα φτερά και σπόιλερ που εξισορροπούν την πρόσθετη αεροδυναμική πίεση που αναπτύσσεται στο πίσω μέρος της κατασκευής.

Με αυτές τις επιθετικές αεροδυναμικές διαφοροποιήσεις, το GT Mk II μπορεί να παράγει κάθετη δύναμη αυξημένη κατά 400% σε σχέση με εκείνη του Ford GT. Παράλληλα, τα σταθερά αεροδυναμικά του στοιχεία, σε συνδυασμό με την αγωνιστικών προδιαγραφών ανάρτηση και τα αντίστοιχης φιλοσοφίας ελαστικά Pilot Sport της Michelin, επιτρέπουν στο GT Mk II να αναπτύσσει πλευρικές επιταχύνσεις που ξεπερνούν τα 2g.

Το GT Mk II είναι επίσης ελαφρύτερο και πιο ευέλικτο. Το σύστημα ‘ride height’ της ανάρτησης και τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης που συναντά κανείς στην έκδοση παραγωγής έχουν αφαιρεθεί, εξοικονομώντας πάνω από 90 kg βάρους, ενώ τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ DSSV 5-δρόμων συνεργάζονται με μία χαμηλότερη ανάρτηση σταθερού ύψους με στόχο την επίτευξη κορυφαίων οδικών χαρακτηριστικών.

Το Ford GT Mk II τροφοδοτείται από τον 3.5L EcoBoost κινητήρα που χρησιμοποιούν τόσο η αγωνιστική έκδοση του Ford GT, όσο και η “πολιτική”. Καθώς το Mk II δεν υπόκειται σε κανέναν περιοριστικό κανονισμό, παρόμοιο με εκείνους που επιβάλλουν οι αρχές στις επίσημες αγωνιστικές διοργανώσεις ανά τον κόσμο, ο 3.5L EcoBoost κινητήρας έχει τη δυνατότητα να παράγει επιπλέον 200 ίππους σε σχέση με εκείνον της αγωνιστικής έκδοσης. Ο 3.5L EcoBoost συνδυάζεται με το ίδιο επτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη του Ford GT, το οποίο φέρει ειδικές ρυθμίσεις για χρήση εντός πίστας.

Επειδή η ισχύς πρέπει πάντοτε να συνοδεύεται και από αξιοπιστία, ο κινητήρας του GT Mk II είναι εφοδιασμένος με μία καινοτόμα τεχνολογία ψύξης, που περιλαμβάνει σύστημα ψεκασμού νερού καθώς και ένα μεγάλο, εξωτερικά τοποθετημένο intercooler. Ο ψεκασμός νερού ενεργοποιείται αυτόματα σε υψηλές θερμοκρασίες, παρέχοντας έτσι την απαραίτητη ψύξη ώστε ο κινητήρας του Ford GT Mk II να διατηρεί σε όλες τις συνθήκες ένα σταθερό επίπεδο απόδοσης της ισχύος τους.

Μία εισαγωγή αέρα στην οροφή, που παραπέμπει σε εκείνη του αγωνιστικού GT, έχει προστεθεί στο Mk II ώστε να τροφοδοτεί με περισσότερο αέρα τα ψυγεία του κινητήρα, του συμπλέκτη και του κιβωτίου ταχυτήτων, χαρίζοντας έτσι τη βέλτιστη ψύξη ακόμα και στις πιο ακραίες συνθήκες οδήγησης στην πίστα.

Η αυξημένη απόδοση του κινητήρα συνδυάζεται με βελτιωμένη ισχύ πέδησης. Το Mk II διαθέτει αυξημένη ικανότητα πέδησης συγκριτικά με εκείνη του αγωνιστικού GT χρησιμοποιώντας τα κεραμικά φρένα της Brembo του μοντέλου παραγωγής, που αποτελούνται από carbon δίσκους 15,5’’ και 14,1’’ εμπρός και πίσω. Μοναδικές, σφυρήλατες αλουμινένιες ζάντες με διάμετρο 19” καλύπτουν τα τεράστια φρένα, συνδυαζόμενες με ελαστικά Pilot Sport GT της Michelin.

Το εμπρός τμήμα καθώς και το καπό του Mk II είναι παρόμοια με εκείνα που συναντά κανείς στην έκδοση παραγωγής, όπως και οι προβολείς με τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας.

Οι αλλαγές στο εσωτερικό περιλαμβάνουν την προσθήκη ενός καθίσματος οδηγού αγωνιστικών προδιαγραφών της Sparco, σε συνδυασμό με ζώνες ασφαλείας 6 σημείων - το κάθισμα συνοδηγού ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό του Mk II. Επίσης, έχει προστεθεί ένα πλήρες σύστημα καταγραφής δεδομένων της MoTeC, το οποίο αποδεικνύεται πολύτιμος σύμβουλος του οδηγού κατά την χρήση του αυτοκινήτου στην πίστα. Το ίδιο σύστημα χρησιμοποιείται και ως οθόνη για την πίσω κάμερα με την οποία εφοδιάζεται το Mk II.

Σχετικά Άρθρα

  • Αυτοκίνηση Anytime 2019

    H Ford δίνει δυναμικό «παρών» με την γκάμα των μοντέλων της να χωρίζεται σε πέντε θεματικές ενότητες,απο τα σκληροτράχηλα Pick-up μέχρι τα υβριδικά SUV.

  • Το νέο Ford Puma και το Halloween

    Θέλοντας να γιορτάσει με τον δικό της, μοναδικό τρόπο το φετινό Halloween, η Ford αποφάσισε να τοποθετήσει ένα μικρό «φαντασματάκι» στο MegaBox, στο χώρο αποσκευών του νέου Puma, εκμεταλλευόμενη την έμφυτη περιέργεια των εργαζομένων της για το νέο και καινοτόμο σε κάθε του πτυχή crossover μοντέλο.

  • Η Ford ανακοινώνει την ημερομηνία αποκάλυψης του ανατρεπτικού, πλήρως ηλεκτρικού και εμπνευσμένου από τη Mustang νέου SUV της

    Η Ford δημοσίευσε το πρώτο σκίτσο που αποτυπώνει τη σιλουέτα του νέου, πλήρως ηλεκτρικού SUV της – ενός αυτοκινήτου που αντλεί την έμπνευσή του από την εμβληματική Mustang. Η εταιρεία ανακοίνωσε επίσης ότι τα αποκαλυπτήρια του μοντέλου θα γίνουν στις 18 Νοεμβρίου του 2019

  • EV's εναντίων συμβατικών

    Μπόρεί η επερχόμενη επέλαση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να εξαφανίσει την χαρά της οδήγησης απο προσώπου γής;

  • FordPass

    Mέσω της νέας εφαρμογής, όλοι οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ford απολαμβάνουν κορυφαίες υπηρεσίες φόρτισης στο σπίτι και στο δρόμο.

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Χρόνια Πολλά Fiat 500 Η νέα BMW Σειρά 1 στην BMW Βελμάρ »