DS3 Crossback perfomance line 1.2 100ps

Γράφτηκε από τον  Δευτέρα, 16 Νοεμβρίου 2020 12:35

Το DS3 το μάθαμε κυρίως σαν μοντέλο της Citroen από τις συμμετοχές του στο WRC με οδηγό τον Sebastian Loeb. Η DS όμως πλέον αποτελεί αυτόνομη κατασκευάστρια με αποκλειστικά premium μοντέλα όπως το DS7 Crossback. Στην γκάμα της ήρθε να προστεθεί και το DS3 σε έκδοση Crossback με στόχο να χτυπήσει την premium B-SUV κατηγορία έχοντας να αντιμετωπίσει δυνατά ονόματα όπως το Audi Q2 και το MINI Countryman.

Ας ξεκινήσουμε από τα προφανέστερα. Στο δρόμο δεν υπάρχει περίπτωση να το μπερδέψεις με κανένα άλλο μιας και η σχεδίαση του είναι όντως ιδιαίτερη. Κυρίως εντύπωση κάνουν τα LED φωτιστικά σώματα που έχουν πολύ χαρακτηριστικό σχήμα με τα LED ημέρας από κάτω τοποθετημένα κάθετα σχεδόν στις άκρες του προφυλακτήρα να συμπληρώνουν την εικόνα. Το ίδιο ισχύει και για την πίσω μεριά που προσωπικά μου θυμίζει κράνος Storm Trooper από το Star Wars.
Το γενικό σχήμα του πάντως δείχνει την σχέση του με το απλό DS3 με βασικό χαρακτηριστικό το πτερύγιο του καρχαρία στις πίσω πόρτες. Αδιαμφισβήτητα όμως το στοιχείο που κάνει πιο πολύ εντύπωση είναι οι χειρολαβές στις πόρτες που πετάγονται όταν ξεκλειδώσεις το αυτοκίνητο για να ξαναμαζευτούν μόλις ξεκινήσεις , κάτι που το βλέπεις σε πολύ premium μοντέλα.

Στο εσωτερικό η σχεδίαση εξακολουθεί να είναι ιδιαίτερη με τον ρόμβο της DS να βρίσκεται σχεδόν παντού, στους διακόπτες, στις γρίλιες του συστήματος κλιματισμού, στα ηχεία και σε διάφορα άλλα σημεία. Τα υλικά είναι ξεκάθαρα πολύ καλής ποιότητας και με καλή συναρμογή, με αποκορύφωμα την επένδυση από αλκαντάρα στο ταμπλό και τις πόρτες που όμως δεν είναι στάνταρτ. Και ενώ σχεδιαστικά είναι πολύ όμορφα και δείχνουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, από άποψη χρηστικότητας και εργονομίας υπάρχουν ατασθαλίες που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν, όπως το γεγονός ότι σχεδόν όλοι οι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα είναι αφής οπότε θέλει προσοχή στο πού πάει το δάχτυλό σου όπως και η επιλογή τοποθέτησης των διακοπτών των παραθύρων ανάμεσα στα καθίσματα που μας πάει σχεδόν μια εικοσαετία και βάλε πίσω σε αυτόν το τομέα. Κάτι ακόμα που με χάλασε στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι η χρωματική παλέτα της καμπίνας που έπαιζε σε μαύρο και σκούρο γκρι κάτι που σε συνδυασμό με τις σχετικά χαμηλές γυάλινες επιφάνειες μου έδιναν την εντύπωση ενός πολύ σκοτεινού ,σχεδόν κλειστοφοβικού, κόκπιτ. Οι πίσω επιβάτες έχουν χώρο για γόνατα και κεφάλι αν είναι κανονικού αναστήματος αν και τρίτος δύσκολα θα βολευτεί. Ο χώρος αποσκευών αν και τετράγωνος είναι o μικρότερος στην κατηγορία με 350 λίτρα την στιγμή που οι άμεσοι ανταγωνιστές του κυμαίνονται στα 400 με 450.

Για την κίνηση του DS3 υπάρχουν 3 επιλογές: Βενζίνη, πετρέλαιο και ρεύμα. Αν επιλέξεις την βενζίνη τότε έχεις τον 3κύλινδρο τούρμπο κινητήρα 1.2 Puretech με 3 διαφορετικές αποδόσεις στους 100, 130 και 155 ίππους που συνδυάζονται στην πρώτη περίπτωση με 6άρι μηχανικό και στις άλλες δύο με 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Για πετρελαιοκινητήρα η DS διάλεξε τον 1.5 BlueHDi με απόδοση 100 ή 130 ίππων και 6άρι μηχανικό ή 8άρι αυτόματο κιβώτιο αντίστοιχα. Όσο για το ρεύμα, η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση E-tense είναι ήδη διαθέσιμη και στη χώρα μας. Εμείς είχαμε την έκδοση βενζίνης των 100 ίππων και ενώ σαν νούμερο δεν λέει πολλά, η λειτουργία του είναι πολύ ευχάριστη και δείχνει πως μπορεί να αντεπεξέλθει στα 1230 κιλά του αυτοκινήτου. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι ένα κλικ πιο σφιχτή από όσο περιμένεις αλλά όχι τόσο ώστε να σε κουράσει σε μεγάλες διαδρομές. Το τιμόνι είναι σαφές και με καλή απόκριση ενώ θα ήθελα λίγο πιο καλό κούμπωμα στον λεβιέ των ταχυτήτων.

Όσον αφορά την τιμή και τον εξοπλισμό εδώ τα πράγματα είναι αρκετά πολύπλοκα και αυτό γιατί εκτός από τις 3 βασικές επιλογές εξοπλισμού, υπάρχουν και τόσα στοιχεία εξατομίκευσης που μπορούν να εκτοξεύσουν την τιμή πολύ εύκολα. Έτσι λοιπόν με αφετηρία τις 22.000 Ευρώ για την βασική έκδοση Shic με κινητήρα βενζίνης των 100 ίππων, η οποία όμως διαθέτει αρκετά βοηθήματα για τον οδηγό και υπολογίζοντας πως η έκδοση Be Sihc που δοκιμάσαμε ξεκινάει στις 24.900 Ευρώ με τον επιπλέον εξοπλισμό του πακέτου perfomance line με τις 18άρες ζάντες, την αλκαντάρα,φυμέ πίσω τζάμια,αισθητήρες παρκαρίσματος,δίχρωμο εξωτερικό και επιπλέον με την προαιρετική οθόνη των 10 ιντσών σκαρφαλώνουμε στις 33.000 Ευρώ, ποσό διόλου ευκαταφρόνητο για το μέγεθος του αυτοκινήτου παρόλο τον premium χαρακτήρα.

Συμπερασματικά λοιπόν το DS3 Crossback δεν απευθύνεται στον μέσο αγοραστή η οικογενειάρχη αλλά σε ένα σαφώς πιο νεανικό κοινό που έχει την οικονομική άνεση να διαθέσει τόσα χρήματα ή στην καλύτερη περίπτωση σαν δεύτερο αυτοκίνητο για τους πιο ευκατάστατους. Όπως και να έχει αυτοί που θα το επιλέξουν θα το κάνουν για την ξεχωριστή εμφάνιση και πολύ καλή οδική συμπεριφορά και όχι για τους χώρους και την άνεση.

Σχετικά Άρθρα

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Mercedes-Benz b 180 d Ford Puma 1.0 EcoBoost mHEV 155 PS »