A112 Abarth

Γράφτηκε από τον  Τετάρτη, 22 Ιουλίου 2020 23:04
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
(1 Ψήφος)

 To 1971 η Abarth αποτελούσε μέρος του Groupo Fiat και ο δαιμόνιος Carlo Abarth, λίγα χρόνια πριν περάσει στην αιωνιότητα, δημιούργησε ένα από τα πλέον αγαπημένα αυτοκίνητα όλων των εποχών για νέους –και όχι μόνο- παθιασμένους με την οδήγηση οδηγούς. 

Διατηρώντας στενούς δεσμούς με τη Fiat από την δημιουργία της Abarth το 1949, ο Carlo Abarth το 1971 αποφάσισε η μάρκα του «Σκορπιού» να ενταχθεί στο Groupo Fiat. Ο Carlo ήταν 63 ετών και θα μπορούσε να είναι πολύ περήφανος για όσα είχε πετύχει στη ζωή του. Από παιδί το δαιμόνιο πνεύμα του τον οδηγούσε στην αναζήτηση έξυπνων λύσεων που θα έκαναν κάθε όχημα που οδηγούσε πιο γρήγορο, από το πατίνι με το οποίο κέρδιζε τα παιδικά παιχνίδια στους δρόμους της γεννέτηρας του Βιέννης, μέχρι τις μηχανές και τα τρίκυκλα που του έδωσαν φήμη και νίκες, αλλά λίγο έλειψαν να του στοιχήσουν την ίδια του τη ζωή. Οι νίκες και τα ρεκόρ, αλλά κυρίως το ανήσυχο πνεύμα του, οδήγησαν στη δημιουργία της Abarth & C S.p.A. που σύντομα βρέθηκε στο κέντρο της δημοσιότητας κατασκευάζοντας κιτ βελτιώσεων και βέβαια κατακτώντας νίκες και σπάζοντας ρεκόρ με απίστευτο ρυθμό για το μέγεθος της. Η συνεργασία με τη Fiat ήταν πολύ στενή, ενώ με την παρουσίαση του Fiat 500 το 1957, ο Carlo Abarth βρήκε το ιδανικό αυτοκίνητο για να βασιστεί πάνω του και να δημιουργήσει μια τεράστια επιτυχία.
To 1969, η Fiat παρουσίαζε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο το Autobianchi A112, ένα δυνατό αντίπαλο του ήδη καταξιωμένου Mini. Μεγαλύτερο, πιο σύγχρονο και πολυτελές από τον Βρετανό αντίπαλο του, το 2πορτο Α112 ήταν ένα συμπαγές προσθιοκίνητο μοντέλο που έγινε αμέσως εμπορική επιτυχία με μεγάλες λίστες αναμονής. Όμως παρ’ όλη την επιτυχία ήταν εμφανές ότι θα χρειαζόταν να δημιουργηθεί μια πιο δυναμική έκδοση, η οποία θα ερχόταν αντιμέτωπη με το Mini Cooper. Το 1971 και ενώ πλέον η Abarth αποτελούσε κομμάτι του Groupo Fiat, ο Carlo Abarth δημιούργησε το A112 Abarth.
Για τη δημιουργία του γρήγορου Α112, ο Abarth ακολούθησε την προσφιλή τακτική του ξεκινώντας από τη βελτίωση του κινητήρα. Η χωρητικότητα αυξήθηκε από τα 903 στα 982κ.εκ. και για να διασφαλίσει τη σωστή τροφοδοσία του συνόλου σε όλο το φάσμα λειτουργίας του κινητήρα χρησιμοποίησε καρμπυρατέρ διπλής χοάνης. Τέλος –φυσικά- τροποποίησε και το σύστημα εξαγωγής. Το αποτέλεσμα ήταν ένα σύνολο που διακρινόταν περισσότερο για την υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές και λιγότερο για την απόλυτη ιπποδύναμη, με την απόδοση να φτάνει τους 58 ίππους στις 6.600σ.α.λ., μια αύξηση της τάξης του 40% σε σχέση με τους 42 ίππους του Α112.
Αντίστοιχα στο εσωτερικό ο πίνακας οργάνων απέκτησε σπορ όργανα που περιλάμβαναν στροφόμετρο, αμπερόμετρο, καθώς και ενδείξεις για την πίεση και τη θερμοκρασία του λιπαντικού του κινητήρα. Τα σπορ καθίσματα και το τριάκτινο τιμόνι αλουμινίου συμπλήρωναν την εικόνα.
Αρχικά το A112 Abarth ήταν αποκλειστικά διαθέσιμο σε κόκκινο χρώμα με μαύρο ματ καπό, ένας κλασσικός συνδυασμός της μάρκας. Στη γρίλια της μάσκας οι λέξεις Autobianchi Abarth έδιναν το στίγμα της κατασκευής.
Η επίσημη παρουσίαση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο τον Οκτώβριο του 1971 ενθουσίασε το κοινό. Λίγο αργότερα οι πρώτες δοκιμές απέδειξαν την εξαιρετική ευελιξία και συνολικά την αποτελεσματική, αλλά και διασκεδαστική οδική συμπεριφορά του A112 Abarth που παραδόξως σε ορισμένες περιπτώσεις είχε και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου από το «απλό» Α112. Το μοναδικό ελάττωμα ήταν ότι σε κάποιες περιπτώσεις παρουσιαζόταν υπερθέρμανση του λιπαντικού του κινητήρα, ζήτημα που λύθηκε με το λανσάρισμα της 2ης σειράς του μοντέλου το 1973 όπου τοποθετήθηκε ψυγείο λαδιού. Παράλληλα με τη 2η σειρά περισσότερα χρώματα ήταν πλέον διαθέσιμα, οι νίκελ προφυλακτήρες και πλαίσια των προβολέων αντικαταστάθηκαν με πιο σπορ μαύρα στοιχεία, ενώ πλέον στον προαιρετικό εξοπλισμό διαθέσιμες ήταν και οι ζάντες ελαφρού κράματος, όπως και το πίσω θερμαινόμενο παράθυρο…
Η εξέλιξη συνεχίστηκε και το 1975 η 3η σειρά του μοντέλου απέκτησε ένα νέο κινητήρα 1.059κ.εκ. με απόδοση 70 ίππους, με τη νέα έκδοση να πωλείται παράλληλα με την «κλασσική» έκδοση των 58 ίππων. Η νέα σειρά μπορούσε να φιλοξενήσει 5, αντί για 4 επιβάτες, ενώ αργότερα το κιβώτιο έγινε 5ταχυτο από 4ταχυτο. Η γνήσια σπορ φύση του μοντέλου το οδήγησε στους αγώνες με τη Fiat να δημιουργεί ένα ενιαίο πρωτάθλημα για νέους οδηγούς. Με την προσθήκη roll bar, αγωνιστικών ζωνών ασφάλειας, συστήματος πυρόσβεσης και προστασίας για το κάρτερ δημιουργήθηκε ένα αγωνιστικό όχι ιδιαίτερο ακριβό στην κατασκευή που επέτρεψε σε εκατοντάδες νέους να δείξουν τις δυνατότητες τους. Το Trofeo A112 ήταν ένας ιδανικός τρόπος προβολής του αυτοκινήτου, αλλά και η ευκαιρία που έψαχναν ταλαντούχου οδηγοί, όπως οι Attilio Bettega, Gianfranco Cunico, Fabrizio Tabaton, Vittorio Caneva και Michele Cinotto για να ξεκινήσουν την καριέρα τους.
Η παραγωγή αυτού του αγαπημένου και στην Ελλάδα μικρού σπορ αυτοκινήτου σταμάτησε το 1985 με περισσότερους από 121.000 «Σκορπιούς» να έχουν παραχθεί σε 15 χρόνια. Χαρακτηριστικό είναι ότι περίπου το 10% από τη συνολική παραγωγή του Α112 αφορούσε στην έκδοση Abarth. Ο Carlo Abarth έφυγε από τη ζωή το 1979, πριν ολοκληρώσει τον κύκλο της η τελευταία δημιουργία του, έχοντας όμως καταφέρει για ακόμα μια φορά να φτιάξει ένα θρύλο στο χώρο του αυτοκινήτου και κυρίως ένα ιδιαίτερα αγαπητό μέχρι και σήμερα αυτοκίνητο.

 

Σχετικά Άρθρα

  • Στην Ελλάδα τα συλλεκτικά νέα Abarth 595 Monster Energy Yamaha και 595 Scorpioneoro

    Οι δύο νέες εντυπωσιακές ειδικές εκδόσεις της Abarth, 595 Scorpioneore και 595 Monster Energy Yamaha, που παρουσιάστηκαν επίσημα την Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου, είναι διαθέσιμες και στην Ελληνική αγορά. Εκφράζοντας τις δύο διαχρονικές όψεις της μάρκας, εκείνες του στιλ και της οδηγικής απόλαυσης, συνεχίζουν επάξια τη φιλοσοφία του ιδρυτή της μάρκας Carlo Abarth.

  • Νέα Abarth 595 Scorpioneoro και Abarth 595 Monster Energy Yamaha:

    Η Abarth παρουσιάζει δύο νέες εντυπωσιακές ειδικές εκδόσεις, τις 595 Scorpioneore και 595 Monster Energy Yamaha, οι οποίες αποτελούν την έκφραση των δύο όψεων, αλλά και των βασικών διαχρονικών αξιών της μάρκας: του στιλ και της απόδοσης που συνυπάρχουν πάντα στα μοντέλα του «Σκορπιού».

  • Θέαμα και διακρίσεις από την Abarth σε ράλι και πίστες

    Στο Liepaja Rally του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι (ERC) τα Abarth 124 rally προσέφεραν εντυπωσιακές εικόνες στις χωμάτινες επιφάνειες της Λετονίας, με τους Τσέχους Martin Rada και Jaroslav Jugas να επικρατούν με το 124 rally της Agrotec Team.Την ίδια περίοδο, στο Γερμανικό Πρωτάθλημα FIA ADAC F4 powered by Abarth, στους τρείς εντυπωσιακούς αγώνες στην πίστα του Nürburgring αναδείχθηκαν νικητές τρεις διαφορετικοί νεαροί οδηγοί.

  • Αγωνιστικές υποχρεώσεις για την Abarth μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού

    Η αγωνιστική δράση δεν σταματάει ποτέ για την Abarth, με τη μάρκα του «Σκορπιού» να λαμβάνει μέρος σε δύο αγώνες που θα πραγματοποιηθούν μέσα στην καρδιά του καλοκαιριού, την περίοδο από 14 έως και 16 Αυγούστου.

  • Abarth Rally Cup

    Τρείς ομάδες με Abarth 124 rally θα συμμετέχουν στο Abarth Rally Cup 2020. H συμμορία των «Σκορπιών» θα ξεκινήσει τη δράση της στις 24 Ιουλίου με το Rally di Roma Capitale, το οποίο όπως και οι υπόλοιποι 4 αγώνες του θεσμού της Abarth πραγματοποιείται στο πλαίσιο του ERC 2020.